تولید چوب نما ترمووود فنلاندی برای اولین بار توسط شرکت وی تی تی در کشور فنلاند ابداع شد. در فرآیند تولید چوب نما ترمووود فنلاندی میتوان به سه مرحله اصلی اشاره داشت. در اولین قسمت با استفاده از حرارت به همراه بخار آب قسمت خشک کردن اولیه الوار انجام می پذیرد.
در مرحله دوم چوب نما ترمووود فنلاندی حرارت داخل کوره باز هم افزایش پیدا کرده و صفحات چوبی در همین حالت به مدت دو الی سه ساعت, بسته به نوع و کاربرد آنها در داخل کوره باقی می مانند. مرحله سوم تولید محصولات ترمو بسیار مهم بوده و به خنک کردن و ایجاد تغییرات رطوبتی مربوط می شود. 
  
 
ترمووودفنلاندی یا ترمووود ارزان؟

ترمووود نوعی چوب با قابلیت‌های منحصربه‌فرد هستند که برای نماسازی ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ترمووود در مقابل شرایط جوی و آب و هوایی مقاوم بوده و نمای زیبایی به خانه شما می‌دهند.اما نکته‌ای که در ارتباط با ترمووود وجود دارد این است که بهای تمام‌شده آن باعث می‌شود که افراد کمتر به دنبال نصب ترموود باشند و یا اینکه خواهان تهیه و خرید ترمووود ارزان هستند.
برای ساخت نمای ساختمان و یا نمای داخلی شاید گزینه و انتخاب شما چوب باشد اما به علت قیمت بالای ترمووود مخصوصاً ترمووود فنلاندی ممکن است شما به دنبال خرید چوب‌های ارزان‌تر بروید که در این صورت باید ریسک آسیب‌پذیری و عدم دوام را نیز در نظر بگیرید و درعین‌حال نتوانید از نمای چوبی و زیبایی که بر روی نمای خانه شما ایجاد می‌کند صرف‌نظر کنید.
 
با توجه به اینکه فناوری اصلی ساخت ترمووود در اختیار کشور فنلاند است و چوب درختان این کشور از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای ساخت ترمووود هستند بعید به نظر می‌رسد ترمووود های ارزان دیگر کشورهای بتواند رقیب جدی برای تولیدات این کشور باشد.
 
 

چوب نمای ترمووود فنلاندی

 


ترموود کاج فنلاندی

چوب درخت کاج از گروه درختان سوزنی برگ دارای بافتی نرم بوده و تراکم آوندی کمتری نسبت به چوب درختان دیگر دارد به همین منظور ترمووودکاج فنلاندی بیشتر در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نوع  رنگ پذیری، قابلیت رنگ آمیزی به طیف های مختلف دارد. ترمووود کاج که بهترین نوع آن متعلق به کشور فنلاند است را می توان در شرایط مختلف جوی همچون سرما و گرما، بارندگی، رطوبت و آب و های خشک استفاده کرد. 

مزایای ترمووود فنلاندی

چوبترموود فنلاندی بسیار سبک است و وزن کمی دارد و فشار کمی به نما وارد میکند . این نمای چوب بسیار سبک است و جلوی بارندگی مقاومت زیادی دارد. در مناطقی که رطوبت محیطی بسیار بالاست این نوع ترمووود مقاوم است . 
از چوب ترموود فنلاندی نیز میتوان برای فضای باز هم استفاده کرد. زیرا این چوب در فضا های باز هم قابلیت استفاده دارد و مناسب برای شرایط محیطی مختلف هستند. چوب ترمو این قابلیت را دارد که در دیواره داخلی سونا استفاده شود بدون اینکه حالتش تغییر کند.

ضخامت های ترموود فنلاندی
ترموود فنلاندی ضخامت های گوناگونی را داراست که از آن میتوان در جاهای مختلف استفاده کرد. عرض چوب های ترموود فنلاندی هم استاندارد های مختلفی را دارا می باشد.
 

چوب نمای ترمووود فنلاندی